Toimialaseuranta
Toimialaseuranta tarkoittaa, että luot hakuja teemoista, joissa organisaatiollasi on tavoitteena medianäkyvyys sekä seuraat trendejä sinun organisaatiosi kiinnostavien teemojen ympärillä. Tarkkaile, kuinka monta kertaa organisaatiosi mainitaan keskusteluissa, jotka tukevat strategiaasi ja tunnista avaintoimijat ja potentiaaliset kumppanit näissä segmenteissä.
Seuraa signaaleja ja trendejä omalla toimialallasi
Kerää olennaista tietoa ja dataa organisaatiosi johdolle nykytilanteen analysointiin ja tulevien trendien tunnistamiseen.
- Vastaanota ilmoituksia toimialaasi liittyen
- Ole ajan tasalla lakimuutoksista
- Seuraa mielipidevaikuttajia ja puhutuimpia aiheita
- Kerää dataa päätöksentekijöille
"Lianan mediaseurantapalvelu on tuonut edunvalvontaamme kaipaamamme lisäpotkua. Edunvalvontatyömme on nopeutunut ja saamme seurattua koko sektorin toimintaa tarkemmin. Olemme myös pystyneet ottamaan paremmin kantaa valmisteilla oleviin asioihin."
Toimialaseuranta LianaMonitorilla
LianaMonitor-mediaseurantapalvelulla teet arjen mediaseurantaa organisaatiosi toimintaympäristössä.
- Seuraa toimialasi tärkeitä avainsanoja kaikissa kanavissa
- Näe, millainen medianäkyvyys eri toimijoilla toimialaympäristön sisällä on
- Jaa relevantteja sisältöjä ja raportteja johdon ja muiden tärkeiden sidosryhmien kanssa
- Luo dashboardeja ja analysoi viestinnän tuloksia, sekä vertaa tekemistäsi toimintaympäristösi muihin organisaatioihin
Mediaseuranta auttaa edunvalvojaa pysymään kartalla
Kansalaisopistojen liitto KoL on edunvalvontajärjestö, joka toimii kansalaisopistojen ja vapaan sivistystyön edunvalvojana ja yhteiskunnallisena vaikuttajana. Alan edunvalvojan asemassa liiton täytyy pystyä seuraamaan koko sektorin kehitystä ja ajankohtaisia asioita. Toimialaseuranta KoL:n tapauksessa tarkoittaa, että liiton työntekijät seuraavat muun muassa alan yleisiä keskusteluja mediassa sekä erityisesti kunnallista päätöksentekoa.
Toimintaympäristön analyysi
Teema-analyysi
Organisaation suhde teemaan
Esimerkkejä teema-analyysistä
Inspiroidu blogeistamme
Viestintä, mediasuhteet ja julkisuuskuva ovat paljon esillä blogissamme. Julkaisemme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja, oppaita sekä webinaaritallenteita.
Kiinnostuitko?
Lianan viestintäkokonaisuus tarjoaa kaiken tarvittavan tehokkaaseen toimialaseurantaan. Seuraat organisaatiollesi tärkeiden teemojen ympärillä käytävää keskustelua ja miten medianäkyvyys jakautuu teeman ympärillä sekä saat reaaliaikaisen tiedon, kun oma organisaatiosi mainitaan. Voimme toteuttaa myös sinun organisaatiollesi sopivalla syklillä toimiala-analyysin.