Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Henkilö tietokoneen ääressä B2B-yrityksessä
Kotimaiset viestinnän työkalut B2B-yrityksille

B2B-yritykset

Yrityksiltä yrityksille liiketoimintaa tekevät organisaatiot tarvitsevat viestintää tunnettuuden lisäämiseen sekä oman position, kilpailijakentän ja toimialan yleisen keskustelun seuraamiseen. ePressin kautta lähetettävät tiedotteet löytävät kunkin toimialan oikeat toimittajat ja LianaMonitorin voi valjastaa esimerkiksi kilpailijakentän seurantaan. Julkisuuskuva-analyysit erilaisilla painotuksilla avaavat näkymiä entisestään jokaiselle organisaatiolle oikealla syklillä tehtynä.

Liity tyytyväisten asiakkaiden joukkoon

Lukuisat B2B-organisaatiot luottavat Lianan viestintäratkaisuihin tiedottamisessa, mediaseurannassa sekä erilaisissa media-analyyseissä. Lianalla on pitkä kokemus yrityskentän palvelussa, joten pystymme antamaan asiantuntevaa neuvontaa viestinnän kehittämisessä.

Henkilö B2B-yrityksessä laatimassa mediatiedotetta

Tiedottaminen B2B-yritysten tarpeisiin

ePressi-tiedotejakelupalvelu mahdollistaa hakukoneoptimoidun ja monikanavaisen viestinnän niin medialle kuin omille sidosryhmille. Samalla saat viestisi sosiaalisen median kanaviin ja omille verkkosivuillesi, sekä voit seurata viestinnän onnistumista monipuolisilla mittareilla. ePressin avulla voit:

  • Luoda ja ylläpitää laadukkaita mediasuhteita, seurata viestisi läpimenoa ja lähettää tiedotteita yhdessä paikassa
  • Tehdä valmiita jakelulistoja kohderyhmällesi nopeuttaaksesi tiedotteen lähetystä
  • Julkaista tiedotteet samalla Suomen käytetyimmässä uutisportaalissa, josta media ja sidosryhmäsi löytävät tiedotteet myös lähetyksen jälkeen
Kaksi henkilöä B2B-yrityksessä katselee mediaseurannan tuloksia

Mediaseurantaa B2B-yrityksille

Mediaseurantapalvelun käyttöönotto on erinomainen tapa varmistaa oleellisen tiedon kerääminen, jakaminen ja analysointi B2B-yrityksen omaan toimialaan liittyen. LianaMonitorilla voit esimerkiksi:

  • Seurata sinulle tärkeitä avainsanoja kaikissa kanavissa

  • Ottaa organisaatiollesi käyttöön sähköpostiraportit sekä mobiilisovelluksen

  • Jakaa relevantteja sisältöjä ja raportteja johdon ja työkavereidesi kanssa

  • Saada hyötyjä kerätystä datasta läpi organisaation – kilpailutukset, henkilöstömuutokset, hankepäätökset

Media-analyysit

Media-anayysien avulla B2B-yrityksen on mahdollista saada data-ammattilaisten keräämää tietoa positiostaan, näkyvyydestään ja sijoittumisestaan kilpailijoihin nähden. Vuosittain tai puolivuosittain tehtävässä analyysissä voidaan ottaa tarkasteluun esimerkiksi yrityksen näkyminen toimialan ympärillä käytävissä keskusteluissa sosiaalisessa mediassa tai toimijuus tärkeiden aiheiden ympärillä journalistisessa mediassa.

Mediaseurannan hyödyt B2B-organisaatiolle

Mediaseurantatyökalulla on potentiaali muuttua raportoinnin välineestä tulkinnan välineeksi. B2B-yrityksissä on paljon asiantuntijoita ja muita tahoja, joille mediaseuranta tarjoaa sisältöä ja strategista kulmaa. Lue artikkeli mediaseurannan hyödyistä läpi organisaation.

Technopolis seuraa julkisuuskuvaansa LianaMonitorilla

Technopolis on jo vuosia tehnyt mediaseurantaa, sillä yrityksessä koetaan erittäin tärkeäksi tietää, mitä heistä ja heidän toimialastaan puhutaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Seurantatyökalua hyödynnetään tehokkaasti eri tarkoituksiin: oman näkyvyytensä ja maineensa lisäksi Technopolis seuraa viestintänsä onnistumista sekä alan muita toimijoita.

Jätä yhteydenottopyyntö