Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Sähköpostimarkkinointi, Markkinoinnin automaatio, Verkkosivut

Perinteisestä mediasta digitaalisiin kanaviin Liana Cloudin avulla

Adria Mobil on yksi Euroopan johtavista asuntoautojen ja -vaunujen valmistajista, joka työllistää yli 1 100 osaajaa. Yritys myi ensimmäisen asuntovaununsa Ruotsissa vuonna 1965 ja siitä lähtien laatu, innovaatio ja kokemus ovat olleet heidän tuotteidensa ytimessä.

Adrian markkinoinnissa haluttiin siirtyä perinteisestä mediasta digitaalisen markkinoinnin kanaviin. Adria aloitti kampanjansa Adria Week:in työstämisen syksyllä 2018, jotta projekti saataisiin valmiiksi keväällä 2019.

Yrityksessä ei kuitenkaan oltu tyytyväisiä aiempaan kumppaniin, minkä vuoksi he olivat yhteydessä Liana Technologiesiin. Autoimme Adriaa kampanjasivuston, sähköpostimarkkinoinnin sekä markkinoinnin automaation kanssa Liana®Cloud-kokonaisuutta hyödyntäen.

Adrian kampanjasivu, jonka on rakentanut Liana Technologies

Tarve

Adria halusi tuoda sekä tuotelanseerauksensa että brändinsä voimakkaammin asiakkaidensa tietoisuuteen. Jälleenmyyjillä oli hyvin erilaisia tapoja markkinoida Adrian tuotteita.

Miten Adria voisi siis ohjata kiinnostuneet asiakkaat aina ensimmäisestä klikkauksesta jälleenmyyjäliikkeissä vierailuun sekä varsinaiseen ostotapahtumaan asti? Kuinka markkinoinnin investointeja pystyttäisiin tarkkailemaan niin, että sekä Adria että jälleenmyyjät näkisivät niiden konkreettiset tulokset?

Ratkaisu

Ratkaisuksi muodostui Adria Week -kampanja. Adrialle laadittiin uusi digitaalisen markkinoinnin kokonaisuus yhteistyössä paikallisen mediatoimiston kanssa. Sen tavoitteena oli ohjata asiakkaat kampanjasivustolle, jossa he pystyisivät helposti löytämään lähimmän jälleenmyyjänsä, varaamaan henkilökohtaisen tapaamisen tai osallistumaan kilpailuun.

Kiinnostuneilta kävijöiltä pyydettiin verkkosivulla yhteystietoja kuten nimi, sähköpostiosoite ja postinumero. Postinumeron perusteella mahdollisille asiakkaille esiteltiin kaikki lähellä sijaitsevat Adrian tuotteiden jälleenmyyjät – sekä varsinaisella laskeutumissivulla että henkilökohtaisissa uutiskirjeissä.

Kyselyn täyttäminen laukaisi myös Lianan kanssa yhdessä laaditun markkinoinnin automaatioketjun, jonka avulla vastaanottajille lähetettiin relevantteja sähköpostiviestejä oikeaan aikaan.

Saavutetut tulokset

Ensimmäinen Adria Week -kampanja lanseerattiin vuonna 2019. Muutaman viime hetken muutoksen vuoksi aluksi syntyi huoli siitä, saadaanko automaatioketju toimimaan mutkattomasti. Huoli osoittautui kuitenkin turhaksi: kampanja suoritettiin onnistuneesti ja myös jälleenmyyjät olivat tyytyväisiä toteutukseen.

Vuonna 2020 automaation konversioita hiottiin, mikä johti siihen, että Adria keräsi yli 540 hakemusta sivustonsa kautta ja yrityksen myyntilukemat kasvoivat merkittävästi.

"Meillä oli selkeä kuva koko asiakaspolusta  – aina verkkosivujen laatimisesta markkinointiin ja viestintään, sekä asiakkaan vierailuun jälleenmyyjien luona ja varsinaiseen ostopäätökseen asti."
Vidar Donnér
Marketing manager, Adria AB
Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja pyydä ilmainen demo Lianan palveluista.

Pyydä demo