Asiakasviestinnän modernisointi printistä digiin
Businesslike Oy on pk-seudulla toimiva rekrytointi- ja henkilöstövuokrausyritys, joka on erikoistunut toimistopuolen rekrytointeihin assistentti- ja asiantuntijatehtävistä aina johtotasolle saakka.
Businesslike on toteuttanut pitkään asiakkailleen suunnattua printti-asiakaslehteä. Lehden digitalisointi nousi ensimmäisiä kertoja puheeksi jo 2000-luvulla, kunnes sähköinen uutiskirje otettiin käyttöön vuonna 2013.
Haasteet ja lähtökohdat
Painetun asiakaslehden digitalisointiin oli useita syitä. Printin työstäminen ja lähettäminen koettiin työlääksi ja sen tekoon kului suhteettoman paljon aikaa. Myös printin suuret kustannukset sekä seurannan puuttuminen sysäsivät uudistusta eteenpäin.
Sähköisen uutiskirjeen tavoitteena oli tuottaa sisältöä, joka kiinnostaa aidosti lukijoita. Uudistuksessa kiinnitettiin siten erityistä huomiota asiakaslähtöisyyteen: haluttiin tarjota laadukasta ja mielenkiintoista sisältöä, ei spämmätä ketään sisällöttömillä kirjeillä.
Viestejä helposti ja nopeasti
Kartoitettuaan eri vaihtoehtoja Businesslike päätyi valitsemaan Liana Technologiesin sähköpostimarkkinoinnin työkalun muun muassa sen seurantaominaisuuksien ja suoraan latautuvien kuvien ansiosta.
Lianan uutiskirjetyökalun käytössä erityisen hyväksi on koettu sen helppokäyttöisyys. Uutiskirjeet saadaan nyt nopeasti tehtyä ja lähetettyä halutuille kohderyhmille. Seurantaominaisuuden avulla katsotaan aktiivisesti, mitkä jutut ovat kiinnostaneet ja missä olisi parannettavaa.
Asiakaslähtöisempää viestintää
Nyt Businesslike lähettää säännöllisesti uutiskirjeitä, joissa käsitellään kiinnostavia ja ajankohtaisia aiheita rekrytoinnista työelämään. Pyrkimyksenä on nostaa esiin asiakkaita kiinnostavia juttuja ja näkökulmia, joista on hyötyä ja iloa.
Lianan käyttäjälähtöisen sähköpostimarkkinoinnin työkalun avulla yritys pystyy kohdistamaan resurssinsa tehokkaammin – sekä aikaa että rahaa säästyy. Monipuolisten raporttien ansiosta viestintää pystytään kehittämään asiakaslähtöisemmäksi.