Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Verkkosivut

FINEn verkkosivujen muodonmuutos

Verkkosivut ovat FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonnalle yksi tärkeimmistä kanavista tavoittaa kuluttajat. Siksi yhtiössä haluttiin varmistua, että sivusto on helppokäyttöinen ja ammattimaisesti rakennettu. Ennen sivustouudistustaan FINE teki tutkimusta sivuston silloisesta käytettävyydestä ja löydettävyydestä erityisesti kuluttajien ja tärkeimpien sidosryhmiemme näkökulmasta. Tutkimus toi mukanaan tärkeää tietoa kehittämiskohteista.

Kun kehityskohteet olivat tiedossa, FINE aloitti sivustonsa uudistusprojektin. Tavoitteena oli luoda käyttäjäystävällinen sivusto, josta oleellinen tieto löytyisi helposti ja nopeasti. Uudistuksessa haluttiin panostaa myös raikkaampaan ulkoasuun sekä sivuston responsiivisuuteen, joka mahdollistaisi selaamisen niin älypuhelimella kuin tabletillakin. Erityishuomiota uusilla sivuilla sai vuosikertomuksen sähköistäminen osaksi verkkosivustoa. Lisäksi haluttiin luoda sähköinen TUPAS-tunnistautumisen sisältävä yhteydenottolomake, joka lisäisi toimintojen tehokkuutta.

Digitaalinen muodonmuutos

FINE valitsi sivustouudistusta varten Liana®Cloud Website & Mobile -ratkaisun. Kumppaniksi haluttiin yritys, jolla on yhdessä kehittämisen taito ja tahto. Tärkeänä pidettiin myös uuden kumppanin kokemusta mainostoimistojen ja muiden yhteistyötahojen kanssa toimimisesta.

Sivusto suunniteltiin yhteistyössä mainostoimiston kanssa ja tekninen toteutus tehtiin Lianan julkaisujärjestelmällä. Uudistuksen myötä FINE sai sivustolleen toivotun raikkaan ulkoasun sekä responsiivisen toteutuksen. Samalla toteutettiin uusi sähköinen yhteydenottolomake sekä sivuston osaksi tehty ensimmäinen verkkovuosikertomus. Nyt kävijöiden on helppo navigoida ja selailla sivustoa. Palvelun sisäänrakennettu sivustoanalytiikka tekee myös kävijäliikenteen seuraamisesta helppoa ja paljastaa myös tulevat kehityskohteet.

"Teimme sivustoa hyvässä yhteishengessä projektille laaditun suunnitelman ja aikataulun mukaan, eikä budjetissakaan tullut mitään yllätyksiä. Suunniteltua enemmän aikaa vievissä asioissa päästiin myös aina eteenpäin."
Elina Antila

Viestintäpäällikkö, FINE

 

Helppokäyttöinen verkkosivuratkaisu

Projektin lopputulos on ollut erinomainen: sivut toimivat kuten suuniteltu ja löytyvät entistä paremmin. Myös navigointi on huomattavasti aiempaa helpompaa. Sähköistetyt vuosikertomus ja yhteydenottolomake ovat tätä päivää ja antavat palveluista myönteisen ja modernin kuvan.

Uudistus on saanut positiivista palautetta

Sidosryhmille suunnatun asiakaskyselyn mukaan sivusto on otettu innolla ja positiivisesti vastaan. Erityisesti houkutteleva ulkoasu ja mobiiliskaalautuvuus ovat saaneet hyvää palautetta. Myös sähköisten yhteydenottolomakkeiden käytön määrä yllätti. Nyt yhä useampi asiakas ottaa yhteyttä yritykseen sähköisen lomakkeen kautta, mikä lisää toimintojen tehokkuutta.

  • Mobiililiikenne kasvoi 20 %
  • Sähköinen yhteydenottolomake kattaa jo lähes 15 % kaikista yhteydenotoista valitusasioissa

 

"Yksi tavoitteistamme on kuunnella tarkasti ja kohdella jokaista asiakastamme yksilönä. Loppujen lopuksi jokainen asiakassuhde on ainutlaatuinen ja tavoitteet ja haasteet aina projektille ominaiset."
Miikka Luomi
Account Director, Liana Technologies
Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja pyydä ilmainen demo Lianan palveluista.

Ota yhteyttä