Tiedottamalla suuren yleisön tietoisuuteen
Hyvinvointistudio Lupaus Oy on liikunta-, ravinto- ja hyvinvointipalveluita tarjoava pk-yritys pääkaupunkiseudulta. Vaikka Lupauksessa tehdään viestintää ja markkinointia pääsääntöisesti omin voimin, yritys halusi hyödyntää tiedottamisessa ulkopuolista apua. Yhteistyökumppaniksi Lupaus valitsi Liana Technologiesin, jonka Liana®Cloud PR & Media -ratkaisun kautta yritys lähetti ensimmäisen tiedotteensa.
Toimintansa aloitusvaiheessa Lupaus halusi hyödyntää tiedottamista erityisesti potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseen. Ensimmäisen tiedotteensa kärjeksi Lupaus valitsi aiheen, johon yrityksessä oli perehdytty huolella. Perinteisen ”Olemme aloittaneet toiminnan” -tiedotteen sijaan yritys päätyi tekemään asiantuntija-artikkelin muotoon kirjoitetun tiedotteen, jossa käsiteltiin terveyttä ja hyvinvointia tutkimusten sekä omakohtaisten kokemusten kautta.
Kiinnostava tiedote herätti median huomion
Tiedotteen kiinnostava aihe herätti sekä median että suuren yleisön huomion varsin nopeasti. ”Saimme tiedotteen ansiosta suoria yhteydenottoja ja asiakkuuksia. Myös yritysasiakkaiden kohdalla koen medianäkyvyydestä olleen hyötyä”, kuvailee Hyvinvointistudio Lupauksen toimitusjohtaja Riina Laaksonen.
Lianan yhteyshenkilön innoittamana Lupaus päätti järjestää toiminnastaan myös infotilaisuuden. Laaja tiedottaminen toi yritykselle näkyvyyttä erilaisten lehtien hyvinvointiliitteissä ja verkkosivustoilla sekä maininnan terveyttä käsittelevässä blogissa. Myös Lupauksen verkkosivujen kävijämäärä nousi huomattavasti saadun medianäkyvyyden ansiosta.
Yhteistyöllä kohti parasta mahdollista lopputulosta
Lupaus on ollut ensitiedotteella saamaansa näkyvyyteen erittäin tyytyväinen. Yrityksessä koetaan, että tiedottamisen onnistumiseen vaikutti ennen kaikkea tiivis yhteistyö Lianan asiakaspalvelun kanssa.
”Oman yhteyshenkilön kanssa toimiminen oli luonnollista, helppoa ja kivaa. Kävimme yhdessä läpi eri mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja, sekä mietimme, mitä ne tarkoittaisivat Lupaukselle. Kanssakäyminen oli keskustelevaa eikä käskevää. Koen, että minua ja tarpeitani kuunneltiin aidosti. Lianan tiedotejakelupalvelu oli kokonaisuutena juuri sitä, mitä odotinkin ja saavutimme yhdessä parhaan mahdollisen lopputuloksen”, kertoo toimitusjohtaja Laaksonen.