KAMK – Sähköpostimarkkinoinnin työkalu korkeakoululle
Kajaanin ammattikorkeakoulussa opiskelee noin 2 500 opiskelijaa viidellä eri koulutusalalla. KAMKista on valmistunut yli 5 500 opiskelijaa sen jälkeen, kun korkeakoulu aloitti toimintansa vuonna 1992.
Liana Technologies on KAMKin digitaalisen viestinnän kumppani. Organisaatio käyttää viestinnässään sähköpostimarkkinoinnin työkalu LianaMaileria. Heidän valintaansa vaikuttivat erityisesti työkalun helppokäyttöisyys, lähellä sijaitseva tekninen tuki sekä järjestelmän kotimaisuus.
Helppokäyttöisyys valinnan ytimessä
LianaMailer vastaa KAMK:in viestinnän tarpeita, sillä työkalu koetaan organisaatiossa erittäin helppokäyttöiseksi. Työkalu tehostaa työskentelyä viestinnän parissa, sillä uutiskirjeiden luominen käy vain muutamalla painalluksella.
Kajaanin ammattikorkeakoulu lähettääkin työkalua hyödyntäen useanlaisia kirjeitä eri tarkoituksiin. Viestipohjaa hyödynnetään KAMKin verkkosivuilta tilattavissa olevan uutiskirjeen lisäksi esimerkiksi sisäisessä viestinnässä sekä alumniviestinnässä.
KAMK jakaa mielenkiintoisia ja ajankohtaisia sisältöjä uutiskirjetilaajilleen.
Yhteistyön tuloksia
Työkalun käyttöönotton myötä Kajaanin ammattikorkeakoulun uutiskirjeen tilaajamäärät ovat kasvaneet koko ajan. Eri tarkoituksiin lähetetyillä kirjeillä on saavutettu hyviä, jopa yli 40 ja 50 %:n suuruisia avauslukuja. Peruutuksia kirjeistä on tullut vain muutamia, mikä kertoo onnistuneista uutiskirjesisällöistä.
Organisaatiossa ollaan tyytyväisiä yhteistyöhön Lianan kanssa. Mahdollisiin askarruttaviin seikkoihin on saatu vastaukset nopeasti.