Digimarkkinoinnin ratkaisut Kuopion Energialle
Kuopion Energia on monipuolinen ja nykyaikainen energiapalveluyritys, joka toimittaa kuopiolaisille vastuullista, paremman huomisen energiaa – sähköä, kaukolämpöä ja kaukokylmää. Tytäryhtiö Kuopion Sähköverkko Oy huolehtii sähkönsiirrosta. Yrityksen tehtävänä on pitää lämpötila sopivana ja sähköt päällä kaikissa olosuhteissa, jotta sen asiakkaat voivat elää tavallista, huoletonta arkea.
Liana Technologies on Kuopion Energian digimarkkinoinnin kumppani. Konsernin digimarkkinoinnissa hyödynnetään Lianan mediaseurantatyökalua, sähköpostimarkkinoinnin työkalua sekä verkkosivujen julkaisujärjestelmää.
Näppärät työkalut
Kuopion Energia on käyttänyt LianaMaileria ja LianaCMS-työkalua jo pitkään. Niiden avulla lähetetään uutiskirjeitä sekä hallitaan Sähköviesti-verkkolehden sisältöjä. Työkalut vastaavat hyvin konsernin tarpeita, sillä järjestelmät koetaan näppäriksi ja helppokäyttöisiksi.
Verkkolehti Sähköviestin tekninen toteutus on tehty Lianan verkkosivujen julkaisutyökalua hyödyntäen. Visuaalisesta puolesta on vastannut mainostoimisto.
Lisäksi uusimmaksi työkalukseen Kuopion Energia on ottanut käyttöön LianaMonitorin. Valintaan vaikutti erityisesti se, että työkalun koettiin olevan selkeästi joustavampi ja nykyaikaisempi kuin organisaatiossa aiemmin käytössä ollut ratkaisu, sillä sen avulla uusia hakuja voi sekä luoda että muokata helposti itse.
Kuopion Energia tekeekin paljon erilaisia mediaseurantahakuja, joista osa on osastokohtaisia ja osa asiakohtaisia. Osastokohtaiset uutiset julkaistaan kunkin osaston omalla intranet-sivulla. Lisäksi organisaatiossa hyödynnetään myös sähköpostiraportteja, joita on asetettu lähtemään tietyille henkilöille eri hakuja koskien.
Yhteistyö
Kuopion Energialle on tärkeää, että mahdollisissa ongelmatilanteissa vastauksia saadaan nopeasti. Pulmien ilmetessä organisaatio onkin saanut apua Lianalta. Kun organisaatiossa otettiin käyttöön esimerkiksi teknisesti täysin uusi uutiskirjepohja, Liana oli etäyhteyden avulla apuna ensimmäisen uutiskirjeen luonnissa.
Myös ajoittaiset tapaamiset asiakasvastaavan kanssa sekä säännöllinen tiedottaminen uudistuksista mielletään tärkeiksi. Organisaatiossa koetaan, että heistä pidetään huolta, mikä on vaikuttava tekijä myös heidän pitkäaikaiseen kumppanuuteen Lianan kanssa.