Sähköpostimarkkinointia autoliikkeille
AW Rostamani Group omistaa kaksitoista monikansallista yritystä seitsemällä eri toimialalla. Arabian Automobiles on AW Rostamanin lippulaiva autoteollisuuden saralla ja Nissanin autojen ja varaosien ainoa valtuutettu jälleenmyyjä Dubaissa ja pohjoisissa emiraateissa.
Ratkaisu markkinoijan ongelmaan
Yksi Nissanin markkinointitiimin kohtaamista haasteista oli eri kanavista tulevan datan yhdistäminen ja hyödyntäminen parhaalla mahdollisella tavalla. Tässä kohdassa sähköpostimarkkinoinnin työkalu LianaMailer tuli kuvioon mukaan: sitä käytettiin segmentoimaan data, jota Nissan kerää lukuisista eri kanavista, kuten uutiskirjeistä, sosiaalisen median kautta, showroomin vierailijoista, CRM:stä, sekä muualta.
Autojen jälleenmyyjälle on täten helppoa pysyä asiakasdatasta kärryillä ja hyödyntää informaation koko potentiaali.
Kohdennettua sähköpostimarkkinointia autoalalla
Nissanin tiimi päätti luoda segmentin henkilöistä, jotka olivat olleet vähän tai ei ollenkaan vuorovaikutuksessa yrityksen kanssa viimeisen kuuden kuukauden aikana. Ideana oli lähettää erittäin ajankohtainen viesti segmentille kiinnostuksen herättämiseksi. Nissan lähestyi prospekteja kahdella sähköpostilla mainostaakseen erikoistarjouksia juuri tälle segmentille.
"Kohdennettujen sähköpostikampanjoiden avulla saimme kasvatettua joukkoa, jotka vierailevat Nissan showroomilla ostoaikeissa." – AAC markkinointitiimi
Kohdennettujen sähköpostikampanjoiden tulokset
Kaksi kampanjaa saivat aikaan suuren ryntäyksen laadukkaiden prospektien keskuudessa:
- 1700 tilaajaa ilmaisi kiinnostuksensa
- 88 ihmistä asteli kampanjoiden seurauksena Nissanin showroomiin
- 69 autotarjousta lähetettiin
- 7 autoa myytiin
AW Rostamani Group omistaa kaksitoista monikansallista yritystä seitsemällä eri toimialalla. Arabian Automobiles on AW Rostamanin lippulaiva autoteollisuuden saralla ja Nissanin autojen ja varaosien ainoa valtuutettu jälleenmyyjä Dubaissa ja pohjoisissa emiraateissa.
Ratkaisu markkinoijan ongelmaan
Yksi Nissanin markkinointitiimin kohtaamista haasteista oli eri kanavista tulevan datan yhdistäminen ja hyödyntäminen parhaalla mahdollisella tavalla. Tässä kohdassa sähköpostimarkkinoinnin työkalu LianaMailer tuli kuvioon mukaan: sitä käytettiin segmentoimaan data, jota Nissan kerää lukuisista eri kanavista, kuten uutiskirjeistä, sosiaalisen median kautta, showroomin vierailijoista, CRM:stä, sekä muualta.
Autojen jälleenmyyjälle on täten helppoa pysyä asiakasdatasta kärryillä ja hyödyntää informaation koko potentiaali.
Kohdennettua sähköpostimarkkinointia autoalalla
Nissanin tiimi päätti luoda segmentin henkilöistä, jotka olivat olleet vähän tai ei ollenkaan vuorovaikutuksessa yrityksen kanssa viimeisen kuuden kuukauden aikana. Ideana oli lähettää erittäin ajankohtainen viesti segmentille kiinnostuksen herättämiseksi. Nissan lähestyi prospekteja kahdella sähköpostilla mainostaakseen erikoistarjouksia juuri tälle segmentille.
"Kohdennettujen sähköpostikampanjoiden avulla saimme kasvatettua joukkoa, jotka vierailevat Nissan showroomilla ostoaikeissa." – AAC markkinointitiimi
Kohdennettujen sähköpostikampanjoiden tulokset
Kaksi kampanjaa saivat aikaan suuren ryntäyksen laadukkaiden prospektien keskuudessa:
- 1700 tilaajaa ilmaisi kiinnostuksensa
- 88 ihmistä asteli kampanjoiden seurauksena Nissanin showroomiin
- 69 autotarjousta lähetettiin
- 7 autoa myytiin