Tukea verkkosivu-uudistukseen, tehoa uutiskirjeviestintään
Suomen nuorisokeskusyhdistys ry (SNK) halusi viedä jumiin jääneen verkkosivu-uudistuksensa loppuun ja tehostaa sidosryhmäviestintäänsä personoiduilla uutiskirjeillä. Kun valittu palveluntarjoaja ei pystynyt tarjoamaan mittavassa uudistusprojektissa vaadittavaa asiakaspalvelua ja tukea, yhdistys valitsi uudeksi kumppanikseen Liana Technologiesin.
LianaMailer-uutiskirjetyökalun ja verkkosivuille toteutettujen integraatioiden avulla SNK kasvatti puolen vuoden aikana uutiskirjeidensä tilaajakannan liki kaksinkertaiseksi. Lisäksi SNK:n uutiskirjeiden avaus- ja klikkausprosentit nousivat huimasti uuden työkalun käyttöönoton myötä.
Houkuttelevat ja helposti jaettavat verkkosisällöt tuovat kävijöitä
SNK:n verkkosivut siirettiin Lianan toteuttamalle verkkosivu-alustalle ja samalla käyttöön otettiin uusia toiminnallisuuksia. Kalenteritoiminnon avulla on helppo seurata tapahtumia ja hakea niitä kategorioittain. Lisäksi sivulle lisättiin Tilaa uutiskirje -toiminnallisuus, jonka avulla verkkosivukävijöitä aktivoidaan uutiskirjetilaajiksi.
LianaCMS-verkkosivutyökalulla toteutetut sisällöt ovat visuaalisesti näyttäviä ja niiden jakaminen eri sosiaalisen median kanavissa kätevää. Laadukkaalla ja houkuttelevalla blogisisällöllä on ollut merkittävä vaikutus sivuston kävijämääriin.
- Päivittäisten kävijöiden määrä sivustolla on kymmenkertaistunut.
- Sivustolla vierailee keskimäärin satoja, parhaimmillaan jopa tuhansia kävijöitä päivittäin.
Dataa uutiskirjeiden personointiin
SNK:lla aiemmin käytössä ollut ilmainen uutiskirjetyökalu koettiin sinällään toimivaksi, mutta se ei tarjonnut yhdistyksen kaipaamia ominaisuuksia sisältöjen personointiin.
"Meille on tärkeää tietää, miksi joku on uutiskirjeemme tilaaja, jotta pystymme analysoimaan enemmän sitä, millainen sisältö kiinnostaa ja millaiset viestit avataan", kertoo Sanna Spisak, Viestintä-, järjestö- ja vaikuttamistyön asiantuntija SNK:sta.
Lianan uutiskirjetyökalu toimii yhteen verkkosivu-alustan kanssa ja kerää monipuolisesti dataa verkkosivukävijöistä ja uutiskirjeiden läpimenosta. Datan avulla sisältöjä voidaan personoida ja viestejä kohdentaa halutuille vastaanottajaryhmille.
Kohdennetun viestinnän teho näkyy tunnusluvuissa
SNK:n uutiskirjeen tyylikäs ja joukosta erottuva brändidesign on otettu nuorisotyön kentällä kiitellen vastaan. Kohdennetun uutiskirjeviestinnän menestys heijastuu myös tärkeisiin tunnuslukuihin:
- Uutiskirjeiden tilaajakanta on puolessa vuodessa liki kaksinkertaistunut.
- Viimeisimmän uutiskirjeen avausprosentti oli huimat 40 %, klikkausprosentti 20 % ja klikkaus-avaussuhde jopa 47,5 %.
- Uutiskirjeiden avaus- ja klikkausprosentit ovat kasvaneet 200 % ja klikkaus-avaussuhde jopa 950 % yhdistyksen aiempiin tunnuslukujen keskiarvoihin verrattuna!