Uutiskirjekampanjoita 70 hotellikohteeseen yhdellä työkalulla
Swiss-Belhotel International on kansainvälinen hotellikonserni, joka yhdistää uniikilla tavalla sveitsiläisen vieraanvaraisuuden ja ammattimaisuuden sekä aasialaisen intohimon palvella asiakkaitaan. Yhtiö johtaa hotelleja yhteensä 19 eri maassa.
Päivitys sähköpostimarkkinoinnin työkaluun
Swiss-Belhotel on käyttänyt sähköpostimarkkinoinnin työkalu LianaMaileria vuodesta 2019. Swiss-Belhotel Internationalin digimarkkinointipäällikkö Ayu Kartika Sari hoitaa konserniin kuuluvien hotellien sähköpostimarkkinointia maailmanlaajuisesti. Hän käyttää työkalua uutiskirjekampanjoihin sekä henkilöstölle lähetettäviin sisäisiin uutiskirjeisiin.
Swiss-Belhotel käytti aiemmin ilmaista uutiskirjetyökalua, joka sisältyi heidän CMS-ratkaisuunsa. Ominaisuudet olivat kuitenkin liian rajatut konsernin tarpeisiin: työkalu ei tarjonnut lainkaan uutiskirjeraportteja, joten uutiskirjekampanjoiden raportit täytyi luoda erikseen toisella alustalla. Myöskään tarpeettoman datan siivoaminen työkalusta ei ollut mahdollista.
Swiss-Belhotel alkoi hyödyntää myös LianaMailerin laskeutumissivu-ominaisuutta luodakseen kampanjakohtaisia verkkosivuja ja lomakkeita. Tällä tavoin kampanjan toteuttaminen ja tulosten analysointi onnistuu yhdellä ohjelmalla, ja samalla postituslistojen kasvattaminen onnistuu näppärästi.
Kasvua tukevat ominaisuudet ja ensiluokkainen tekninen tuki
Kaikki lähtee liikkeelle työkalun käytettävyydestä. Ayu käsittelee uutiskirjekampanjoita yli 70:lle kohteelle eri maissa, ja siksi kirjeiden helppo luominen LianaMailerin drag-and-drop -editorilla on elintärkeää.
Swiss-Belhotel hyödyntää A/B-testausta sekä uutiskirjeraportteja parantaakseen kampanjoidensa suoritusta.
Pienet asiat sujuvoittavat suurta työmäärää. Ayu on iloinen siitä, että uutiskirjeet saa nopeasti matkaan, sillä LianaMaileriin on helppo viedä dataa, uutiskirjeen elementtejä on helppo muokata ja ulkoisten linkkien lisääminen on sujuvaa.
"Meille on myös tärkeää, että uutiskirje on mobiiliresponsiivinen, sillä suurin osa vastaanottajista lukee sähköpostinsa nykyään puhelimella", Ayu sanoo.
Ayun mielestä arvokkainta on se, että LianaMailerin raporttien ja analytiikan sekä esimerkiksi A/B-testauksen avulla hän voi kehittää uutiskirjekampanjoiden tehoa entisestään.
Myös Lianan tekninen tuki kerää Ayulta kiitosta: "Lianan tuki on mahtava! Onboarding-prosessi oli nopea ja yhteyshenkilöni oli erittäin avulias sekä reagoi asioihin nopeasti".
Tulokset LianaMaileriin vaihtamisen jälkeen
Ennen LianaMailerin käytön aloittamista Swiss-Belhotel ajatteli hyödyntävänsä sähköpostimarkkinoinnin työkalua vain liikenteen kasvattamiseen ja yleisöjen ohjaamiseen verkkosivuille. Sen sijaan he eivät odottaneet, että työkalu myös kasvattaisi heidän kassavirtaansa.
Miksi suosittelet LianaMaileria?
"LianaMailerin käyttö on helppoa, ja hinta-laatusuhteeltaan se tarjoaa mielestämme enemmän kuin muut vastaavat ohjelmat", Ayu sanoo.
Uutiskirjeissään Swiss-Belhotel on onnistunut tuomaan kampanjoidensa sisällön esille selkeällä mutta houkuttelevalla tavalla. Kiinnostavat otsikot sekä tehokkaat CTA-painikkeet ohjaavat vastaanottajaa hyödyntämään tarjoukset.