Media-analyysilla näkemystä Roosa nauha -kampanjan medianäkyvyyteen
Roosa nauha -kampanja on Syöpäsäätiön järjestämä vuosittainen hyväntekeväisyyskeräys, joka luetaan Suomen tunnetuimmaksi syöpäkeräykseksi. Syöpäsäätiö on Suomen suurin yksityinen syöpätutkimuksen tukija. Roosa nauha -keräyksellään säätiö on kerännyt jo vuodesta 2003 varoja rinta- ja gynekologisten syöpien tutkimukselle. Vuoden 2020 syksyllä keräystä laajennettiin, ja nykyisin se tukee myös yleisesti syöpätutkimusta.
Syöpäsäätiö hyödyntää Lianan media-analyysia palveluna tukeakseen Roosa nauha -kampanjan medianäkyvyyden tarkastelua. Tavoitteena on hahmottaa selkeämmin, miten suomalaisille mieluisin syöpäkeräys menestyy eri mediakanavissa.
Näkemystä Roosa nauha -kampanjan menestykseen mediassa
Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö pureutuu media-analyysin avulla Roosa nauha -kampanjan näkyvyyteen eri alustoilla. Lianan ammattilaisten toteuttaman analyysin avulla saadaan puolueeton kuva keräyksen medianäkyvyydestä. Analyysi tarjoaa arvokasta tietoa erityisesti silloin, kun arvioidaan keräyksen näkyvyyden kehittymistä niin somessa kuin muillakin media-alustoilla.
Säätiön tiimi kuvaileekin Lianan analyytikkojen tekemää analyysia monipuoliseksi kokonaisuudeksi, joka tarjoaa tärkeän työkalun Roosa nauha -kampanjan näkyvyyden ja viestinnän mittaamiseen. Analyysistä saadun tiedon myötä kampanjan viestinnän onnistumisista tiedetään enemmän sekä nähdään, missä mennään nyt ja miten kampanjan viestintää voidaan vielä kehittää Roosa nauha -keräyksen osalta jatkossa. Analyysin avulla voidaan myös käydä läpi eri alustoilla annettua palautetta kampanjasta ja havainnoida, millaisella sävyllä kampanjasta puhutaan eri kanavissa. Näin saadaan parempi näkemys siitä, onko kampanjan viestintä osunut maaliin tavoitteiden kanssa.