Mediaseuranta apuna julkisuuskuvan hahmottamisessa


Technopolis on työympäristöjen asiantuntija, joka tarjoaa joustavia ja tehokkaita toimitiloja, coworking-tiloja sekä niihin liittyviä palveluja kuudessa maassa Pohjoismaissa ja Itämeren alueella. Yrityksen kampuksilla toimii 1 600 asiakasyritystä ja niiden 50 000 työntekijää.
Kokeneena mediaseurannan tekijänä Technopolis halusi löytää laadukkaan ja ominaisuuksiltaan kattavan palvelun vastaamaan paremmin yrityksen nykyisiä tarpeita. Kilpailutettuaan palveluntarjoajia Technopolis valitsi käyttöönsä Liana®Cloud PR & Media -ratkaisun mediaseurantapalvelun.
Monipuolinen seurantatyökalu tehokäyttöön
Technopolis on jo vuosia tehnyt mediaseurantaa, sillä yrityksessä koetaan erittäin tärkeäksi tietää, mitä heistä ja heidän toimialastaan puhutaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Seurantatyökalua hyödynnetään tehokkaasti eri tarkoituksiin: oman näkyvyytensä ja maineensa lisäksi Technopolis seuraa viestintänsä onnistumista sekä alan muita toimijoita.
Monipuoliset tarpeet vaativat seurantatyökalulta joustavuutta ja kattavia ominaisuuksia, mikä oli keskeinen syy päätyä Liana Technologiesin kehittämään mediaseurantapalveluun. Palvelun rajattomuus vakuutti: seurantojen määrää ei ole rajoitettu, seuranta-asetuksia voi itse muokata halutunlaisiksi ja palvelua voivat käyttää kaikki halukkaat yrityksessä. Valintaan vaikutti myös seurantojen jaettavuus. Työkalun avulla seurannoista on helppoa koostaa kokonaisuuksia ja raportteja on kätevä jakaa yrityksen sisällä.
Asiantunteva asiakaspalvelu auttaa haasteiden yli
Technopolis on ollut hyvin tyytyväinen yhteistyöhön Liana Technologiesin kanssa. Erityistä kiitosta saa Lianan asiantunteva ja ripeä asiakaspalvelu sekä osaava tekninen tuki. Pienetkin ongelmakohdat ovat ratkenneet nopeasti Lianan yhteyshenkilön kautta. Haasteena mediaseurannan hauissa oli aluksi epärelevantit osumat, mutta hakuja muokkaamalla seurannat on saatu toimiviksi.
Ennustettavuutta ja hallittavuutta mediakäyttäytymiseen
Mediaseuranta on jo niin luonnollinen osa Technopoliksen viestintää, ettei siitä luopumista voisi edes kuvitella. Mediaseuranta on tehnyt näkyväksi esimerkiksi tiedottamisen vaikutuksen mediakäyttäytymiseen, mikä auttaa myös viestintätoimenpiteiden suunnittelussa. Mediakeskusteluun voidaan tarvittaessa reagoida esimerkiksi tekemällä uusia keskustelunavauksia.