Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Verkkokauppa, Markkinoinnin automaatio, Palvelut

Verkkokaupparatkaisu ja digimarkkinoinnin palvelut Tulikulmalle

Tulikulma on kotimainen grillauksen ja savustuksen, kodin ja puutarhan sekä ruoanlaiton ja vapaa-ajan tuotteisiin erikoistunut yritys. Tulikulma on toiminut grillien, grillitarvikkeiden ja grillien varaosien maahantuonnin parissa yli 20 vuotta. Yrityksen verkkokauppa on rakennettu LianaCommerce-alustalla ensimmäisen kerran jo vuonna 2014, ja sen myyntiä vauhdittavat Lianan digimarkkinoinnin kumppanuuspalvelut: markkinoinnin automaatio ja hakukoneoptimointi palveluna sekä Google- ja Meta-mainonta.

Verkkokauppauudistus toteutettiin tutulla, helppokäyttöisellä alustalla

Tulikulman LianaCommerce-alustalla rakennettua verkkokauppaa haluttiin uudistaa, kun yritys halusi kasvattaa tuotemäärää ja laajentaa muihin tuotealueisiin. Tuolloin huomattiin, etteivät verkkokaupan silloiset ominaisuudet riittäneet enää kaupan tarpeisiin. 

Lianan alustaa osaa käyttää maallikkokin: vaikka ei tietäisi tuon taivaallista, on helppo alkaa suoraan tekemään. Tämän vuoksi meidän oli helppo pitäytyä tutussa alustassa. 
Petri Koski
Managing Director, Tulikulma
LianaCommerce-alusta skaalautuu helposti suurillekin tuotemäärille. Hyvin toiminut yhteistyö ja tuttu, helppokäyttöinen käyttöjärjestelmä olivat syitä siihen, miksi yrityksessä päätettiin jatkaa yhteistyötä Lianan kanssa ja säilyttää sama verkkokauppa-alusta. 
 

Näkemystä ja ryhtiä markkinointiin Lianan avulla

Verkkokauppias tiesi, että jos verkkokaupalle halutaan näkyvyyttä ja tunnettuutta, se onnistuu parhaiten digimarkkinoinnin palvelujen avulla. Tulikulma päättikin aloittaa digimarkkinoinnin yhteistyön Lianan kanssa. 

Liikkeelle lähdettiin kokeilumielessä: ensin pyrittiin kasvattamaan uutiskirjeen tilaajien määrää, jossa onnistuttiin varsin hyvin. Vuoden aikana saatiin kerrytettyä 3700 uutta uutiskirjeen tilaajaa Facebook-mainonnan avulla, mikä oli merkittävä parannus, sillä aiemmin tilaajakantaa ei juuri ollut.

Kampanjatyylisten viestien rinnalle tuotiin ostohistoriaan perustuvat automatisoidut viestit alennuskoodeineen. Kampanjaviestien ja ostoshistoriaan perustuvien viestien avaus- ja klikkaussuhteita verratessa voitiin huomata, että jälkimmäisten hyväksi lukemat ovat 60 % vs. 19 % avaussuhde ja 6,6 % vs. 1 % klikkaussuhde. Reilun vuoden aikana alennuskoodit tuottivat yli 10 000 euroa liikevaihtoa.

Koko markkinointimme on tänä päivänä organisoidumpaa, kiitos Lianan tiimin. Voin suositella Lianan palveluja muille verkkokauppiaille.
Petri Koski
Managing Director, Tulikulma

Lianan asiantuntijat ovat oppineet hyvin tuntemaan Tulikulman liiketoiminnan ja asiakkaat, kuten sen, mitkä tuotteet myyvät milloinkin. Kauppiaalle tarjottiin näkemystä siitä, mitä tulisi tehdä mihinkin aikaan myynnin kasvattamiseksi, esimerkiksi sesonkien mukaan. Yrittäjä on saanut ideoita myynnin vauhdittamiseksi myös hiljaisempina aikoina.

Markkina on kovin kilpailtu ja isot kilpailijat pitävät kärkipaikkaa hakukoneiden tuloksissa, mihin nähden näkyvyyttä on ansaittu hyvin valituissa kategorioissa. Digimarkkinoinnissa on vasta päästy vauhtiin – paljon on vielä tehtävää ja mahdollisuuksia.

Torjuntavoitto toimintaympäristön haasteista huolimatta

Hakukonemainonta tuotti vuoden aikana lähes 60 000 euroa tuottosuhteen ollessa 1:8,6. Sosiaalisen median mainonnan kanssa lähdettiin liikkeelle pienellä panostuksella, jolla saavutettiin 20 000 euron tuotto sekä 890 % ROAS eli mainontakulujen tuotto.

Tulikulman liiketoiminnan kasvua on jonkin verran hidastanut muun muassa energian hintojen ja korkojen nousu. Lianan avulla yritys sai kuitenkin torjuntavoiton, eikä myynti jäänyt jälkeen edellisestä vuodesta.

Liana on talona hyvin ajan hermolla digimarkkinoinnin mahdollisuuksista ja tilanteesta ylipäätään. He pystyivät tarjoamaan meille kokonaisvaltaisen paketin: heiltä saa melkein mitä vain sattuu tarvitsemaan.
Petri Koski
Managing Director, Tulikulma

Kiitosta toimivasta yhteistyöstä

Liiketoiminnan kasvattaminen ei käy käden käänteessä, mutta nyt kauppiaalla on kaikki edellytykset siihen. Hän on tyytyväinen, että markkinointiin panostetaan myös hiljaisen sesongin aikana: on tärkeää, että tunnettuus pysyy hyvällä tasolla läpi vuoden, jolloin ansaitaan etumatkaa ennen varsinaisen sesongin alkua.

Yrittäjä kiittelee hyvää kommunikaatiota ja Lianan rentoa työskentelytapaa: palaveriin mennessä ei tarvitse jännittää ja voi olla oma itsensä. Keskusteluyhteys on parantunut koko ajan ja sen myötä myös luottamus on kasvanut: “helpompi kertoa missä nyt mennään ja missä tarvitaan apua milloinkin”, Petri Koski toteaa.

Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja pyydä ilmainen demo Lianan palveluista.

Pyydä demo