Ruoanlaiton ja leivonnan iloa kotikeittiöihin LianaMailerilla
Vuodesta 1905 asti toiminut Valio on suomalaisille tuttu ja rakastettu brändi niin kauppojen hyllyiltä kuin kotikeittiöistäkin. Pitkän historiansa aikana Valio on kasvanut noin 3 500 suomalaisen maidontuottajan omistamaksi Valion osuuskuntien kautta ja nykyisin sen vienti ulottuu arviolta 50 maahan – vaikka yhtiön juuret ovatkin vahvasti Suomessa.
Valion tuotteet ovat olleet pitkään osa lukemattomien suomalaisten arkea, eikä yritys pelkästään tarjoa laadukkaita tuotteita – se myös jakaa runsaasti reseptejä ruoanlaiton ja leivonnan tueksi. Valion reseptiikasta voikin löytää makunautintoja niin tavallisiin arkipäiviin kuin juhlapyhiinkin. Reseptit ovat löydettävissä niin Valion somesta, verkkosivuilta kuin tietysti säännöllisesti lähetettävistä uutiskirjeistä.
Inspiraatiota kotikeittiöihin uutiskirjeitse
Valion uutiskirje tai tutummin Valion Pullaposti tarjoaa herkkupaketin luettavaa reseptien, leivontajuttujen ja uutuustuote-infojen kera uutiskirjeen muodossa – ja kilahtaa nykyisin uutiskirjetilaajien sähköpostiin LianaMailerin avustuksella. Pullapostista resepteihin taas pääsee tutustumaan Valion verkkosivuille, jonka rakentamisesta on vastannut Lianan tytäryhtiö Evermade.
Kun Valion tiimi alkoi kartoittamaan uutta uutiskirjetyökalua, osoittautui LianaMailer -uutiskirjetyökalu parhaiten tarpeita vastaavaksi vaihtoehdoksi. Valintaa tehdessä ratkaisevia tekijöitä olivat erityisesti työkalun käyttäjäystävällisyys ja Lianan tiimin halu kehittää työkalua juuri Valion viestinnän tarpeita vastaavaksi. Myös palvelun kotimaisuus oli tärkeä kriteeri, jonka LianaMailer täyttää.
Tehokkaampaa sisällöntuotantoa uuden uutiskirjetyökalun avulla
Heti yhteistyön alussa Valion käyttöön tehtiin toimivat uutiskirjepohjat, jotka mahdollistivat sujuvan siirtymän uuteen uutiskirjetyökaluun ja jotka tekivät uutiskirjeiden taittamisesta sujuvaa ja tehokasta. Siirtymän myötä Valion tiimi on pystynyt keskittymään olennaiseen eli sisältöihin. Uuden työkalun käyttöönoton kerrotaan tuoneen mukanaan kehitystä positiiviseen suuntaan.
Vaikka suurin muutos on koettu sisällöntuotannon tehostumisessa, myös klikkaus-avausprosentissa (CTOR, click-to-open rate) on ollut nähtävissä nousua uutiskirjetyökalun käyttöönoton myötä. Lisäksi uutiskirjetyökalun uudet ominaisuudet, kuten LianaMailerin personointimahdollisuus, on otettu Valion tiimissä innolla vastaan.
Asiantunteva tiimi toiminnan tukena
Asiakastuki on ollut keskeisessä roolissa yhteistyön alusta alkaen. Valiolta kerrotaan, että jo alussa välittyi, että Lianalta halutaan olla aidosti asiakkaan tukena ja työkalua voidaan mukauttaa joustavasti heidän yksilöllisiä tarpeitaan vastaavaksi.
Valiolta myös kiitellään, että LianaMailerin tiimi on aina tarvittaessa tavoitettavissa ja valmiina auttamaan, kun tukea tarvitaan. Vahva luottamus onkin yhteistyön kulmakiviä.