Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Sähköpostimarkkinointi

Ytek – Käyttäjäystävällinen sähköpostimarkkinoinnin työkalu elinkeinoyhtiölle

YTEK Ylivieskan Kehityspalvelut on Ylivieskan kaupungin omistama elinkeinoyhtiö, jonka tavoitteena on tukea ja kehittää yritystoimintaa sekä uusien työpaikkojen syntymistä kaupungissa. Yhtiö tekee aktiivista yhteistyötä yritysten, kaupungin sekä muiden eri sidosryhmien kanssa tavoitteiden toteutumiseksi. Heidän toimintansa keskiössä on yrittäjyys, yhteistyö ja uudistaminen.

Uutiskirje on yksi tärkeä osa Ytekin markkinointiviestintää. Aiempi uutiskirjetyökalu ei ollut vastannut kaikkia yhtiön tarpeita, joten he päättivät valita Liana Technologiesin sähköpostimarkkinointinsa kumppaniksi.

Helppokäyttöisyys avaintekijänä

Ytek käyttää uutiskirjeidensä lähettämiseen LianaMailer-työkalua. Eri palvelutarjoajien vertailun myötä Ytek kuuli hyviä käyttäjäkokemuksia Lianan uutiskirjepalveluista, mikä vaikutti heidän valintaansa.

Nykyinen sähköpostimarkkinoinnin työkalu vastaa organisaation tarpeita hyvin, sillä he kokevat uutiskirjepohjan olevan tavattoman helppokäyttöinen ja luettava. 

Myös kommunikointi Ytekin ja Lianan välillä on ollut tehokasta. Yhtiössä koetaan, että he ovat tarvittaessa saaneet nopeasti apua pulmiinsa.

“Pyyntöihimme ja kysymyksiimme on vastattu nopeasti ja näinollen olemme saaneet sellaisen markkinointiviestinnän välineen kuin olemme halunneetkin.”
Maria Rautionaho

Markkinointikoordinaattori, YTEK Ylivieskan Kehityspalvelut

 

Uusi ilme ja konkreettisia tuloksia

LianaMailer-työkalun myötä organisaatiossa koetaan, että tiedottaminen on nopeutunut ja selkeytynyt. Selkeän statistiikan avulla Ytek on saanut tärkeää tietoa muun muassa uutiskirjeiden toimitettavuudesta. Myös uutiskirjeiden konkreettisiin tuloksiin ollaan oltu tyytyväisiä yhtiössä:

  • Ytekin uutiskirjeiden avaussuhde on 30-40 %.
  • Uutiskirjeet tavoittavat 97 % vastaanottajista.
  • Uutiskirjeen peruutuksia on ollut huomattavan vähän: vuonna 2019 lähetetyssä ensimmäisessä kirjeessä vain 2 kpl ja tammikuussa 2021 3 kpl.

30-40 % on erinomainen avausprosentti uutiskirjeille. 97 prosentin tavoitettavuus kertoo, että yhtiön sähköpostilistat ovat hyvälaatuiset. Pieni peruutusmäärä puolestaan osoittaa, että Ytek on onnistunut loistavasti kirjeiden sisällöissä.

Uudistuneesta uutiskirjeestä on lisäksi saatu positiivista palautetta. LianaMailerin käyttöönoton myötä uutiskirjepohja päivitettiin Ytekin visuaalisen ilmeen mukaiseksi. Vastaanottajat ovat kehuneet kirjettä selkeäksi ja hyvännäköiseksi.

Ytek jakaa ajankohtaisia sisältöjä tilaajille kattavassa uutiskirjeessään.

Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja pyydä ilmainen demo Lianan palveluista.

Pyydä demo