Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon

Markkinoijat kertovat – tämän ansiosta markkinoinnin automaatio säilyttää paikkansa markkinoijan työkalupakissa

0
Markkinoijat kertovat – tämän ansiosta markkinoinnin automaatio säilyttää paikkansa markkinoijan työkalupakissa

Mitkä ovat markkinoijien mielestä tärkeimmät markkinoinnin automaation hyödyt? Entä mitä haasteita he ovat kohdanneet teknologian kanssa? Kuinka organisaatiot investoivat markkinoinnin automaatioon vuonna 2023?

Tänä vuonna järjestimme kolmannen kansainvälisen markkinoinnin automaatio -kyselyn selvittääksemme markkinoijien ajatuksia markkinoinnin automaatiosta: kuinka markkinoijat kokevat markkinoinnin automaation konseptina, mitkä ovat automaation merkittävimmät hyödyt ja haasteet, kuinka tärkeäksi se nähdään organisaatioissa, ja kuinka yritykset aikovat investoida automaatioon.

Kyselyyn osallistui 291 markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista ympäri maailman. Kokosimme vastaukset siistiin oppaaseen, jonka voit ladata nyt itsellesi!

Lataa opas täältä

Tässä artikkelissa perehdymme syihin, miksi markkinoijat luottavat markkinoinnin automaatioon vuonna 2023.

Miksi markkinoijat hankkivat markkinoinnin automaation alun perin?

Tässä joitakin kysymyksiä, joihin haimme vastauksia:

  • Kauanko vastaajat ovat käyttäneet markkinoinnin automaatiota?
  • Jos heillä ei ole käytössä automaatiota, mikseivät he olleet vielä hankkineet sitä?
  • Mikä on ensisijainen käyttötarkoitus, jota varten he hankkivat automaatiotyökalun?
  • Mitkä ovat heidän mielestään tärkeimmät markkinoinnin automaation mukanaan tuomat hyödyt?
  • Mitä haasteita he ovat kohdanneet automaation kanssa?

Löydät vastaukset näihin ja muihin kysymyksiin lataamalla oppaan.

Katsotaan seuraavaksi, miksi organisaatiot hankkivat markkinoinnin automaation käyttöönsä ja mitä hyötyjä markkinoijat kokevat sen tuoneen.

Valtaosa vastaajista, jotka käyttävät markkinoinnin automaatiota, ottivat sen käyttöön tehdäkseen tehokkaampaa markkinointia (30,3 %), kasvattaakseen myyntiä (19,7 %) ja pitääkseen parempaa huolta asiakkaista (17,4 %).

Kyselystä kävi myös ilmi, että markkinoinnin automaation koetut hyödyt ovat linjassa syiden kanssa, joiden vuoksi organisaatiot hankkivat automaation käyttöönsä alun alkaen. Toisin sanoen työkalu on vastannut heidän odotuksiinsa.

Kyselymme mukaan organisaatiot aikovat investoida markkinoinnin automaatioon enemmän kuin aiempina vuosina. Yritykset voivat investoida automaatioon monin tavoin, ja oppaassa syvennymme tarkemmin tapoihin, joilla yritykset investoivat automaatioon kuluvana vuonna.

Onko markkinoinnin automaatio sinulle uusi tuttavuus? Webinaarimme Näin pääset alkuun markkinoinnin automatisoinnissa auttaa sinut alkuun käytännön esimerkkien kautta.

Mitkä ovat markkinoinnin automaation hyödyt?

Halusimme myös selvittää, mitkä markkinoijat kokevat markkinoinnin automaation merkittävimmiksi hyödyiksi ja kuinka tärkeä työkalu se on heidän organisaatiolleen. Lisäksi halusimme tietää, mitä ominaisuuksia tai muita seikkoja he arvostavat sekä miten ne korreloivat sen kanssa, kuinka tärkeäksi he kokevat työkalun.

Saimme huomata, että markkinoijat arvostavat yhä kykyä palvella asiakkaitaan oikea-aikaisella ja räätälöidyllä sisällöllä sekä mahdollisuutta nähdä konkreettisia tuloksia samalla, kun he hillitsevät markkinoinnin kustannuksia.

Sisällön personointi tulee helpottumaan lähitulevaisuudessa, kun uusi WordPress-integraatiomme mahdollistaa WordPress-sivuston sisällön personoinnin ja A/B-testauksen markkinoinnin automaatiolla.

Haluatko kokea markkinoinnin automaation hyödyt?

Herätä potentiaalisten asiakkaiden kiinnostus ja ohjaa heitä kohti ostopäätöstä markkinoinnin automaatiotyökalu LianaAutomationilla. Sinun ei tarvitse olla markkinoinnin automaation asiantuntija – voit ulkoistaa kaikki toimenpiteet meille ja saada kaiken hyödyn irti työkalusta.

Oletko kiinnostunut markkinoinnin automaatiosta? Ota yhteyttä! 

Lue lisää LianaAutomationista

Sinua voisi kiinnostaa myös:

Tykkäsitkö artikkelista?
Peukuta tästä!